8.12.12

بورسیه تحصیلی در دانشگاه امریکایی افغانستان

یکی از چیزهایی که من را به این کابل پابند کرده، همین فرصت های بی نظیر هست که کافی ست کمی! لیاقت و پشتکار داشته باشی و همیشه البته کمی شانس تا بتوانی زندگیت را در همین افغانستان زیر و رو کنی!
دانشگاه امریکایی افغانستان 55 بورسیه تحصیلی کامل برای 5 سال تحصیلی را برای دختران افغان در نظر گرفته است. چون در سیستم این دانشگاه کار کرده ام می دانم برای همین تعداد هم به سختی دانشجو پیدا می شود. یعنی 55 دختر افغان که حداقل ها را داشته باشند به سختی پیدا می شود!!!

 پ ن: زمانی که من در این دانشگاه یک ترم زبان انگلیسی گرفتم مجبور بودم یک سوم حقوق ماهیانه ام را نگه دارم برای پرداخت شهریه... ترم بعدش در یک رقابت توانستم برای یک ترم دیگر زبان انگلیسی بورسیه تحصیلی بگیرم!!!

4 comments:

خلیل پژواک said...

می شود راهنمایی ام کنی تا بتوانم خواهرم را در آنجا شامل کنم. خواهرم انگلسی اش خوب نیست و سال اول نرسنگ در انستیتوت صحت عامه است. درمورد پولش و اینکه چگونه می شود در آنجا راه یافت؟؟

Masuma Ibrahimi said...

خلیل عزیز!
بهترین راه مراجعه حضوری به دانشگاه در سرک دارلامان است و همچنین وبسایت دانشگاه... معدود جاهایی در کابل هست که هنوز بر اساس لیاقت انتخاب می کنند!
ضمنا پیشنهاد می کنم که خواهرتان اگر نتوانست به خاطر زبان انگلیسی اش این بورسیه را بدست بیاورد، در کورس های زبان آنجا ثبت نام کند و برای ترم و سال بعد آمادگی بگیرد. اینطور که معلوم است این بورسیه برای ترم های بعد هم وجود خواهد داشت!

Sorena J said...

سلام من ساکن ایران هستم ولی تا صنف یازدهم د لیسه عالی سوریا تحصیل کردم و بعد از 8سال ترک تحصیل بنا به دلایل شخصی میخواهم به افغانستان برگردم و ادامه تحصیل بدم.یک سوال از شما داشتم چه شرایطی داشته باشیم تا بورسیه تحصیلی این دانشگاه امریکایی را بگیریم از شرایط ان برایم بگویید ؟؟؟با لطفا جواب را برایم ایمیل کنیدتشکر از شما

Masuma Ibrahimi said...

فارغ صنف دوازده و داشتن نمره تافل ۵۰۰