4.10.12

معاشرت با آدم ها یا چرا وبلاگ ها را دوست دارم!

فیس بوک را دوست ندارم بس که لوس و پیش پا افتاده و ننر است. بس که نخبه ها از آن فرار می کنند و آدم ها نقاب می زنند.
توییتر مینی بلاگی ست که برای آینده است و هنوز آدم ها نمی شناسندش بس که خاص است.
اما وبلاگ ها موجودات بالغی هستند که آدم های پشتشتان هر چقدر هم که کم معلومات و بد نویس باشند باز هم حواسشان هست که چه چیزی را می نویسند و چه لینکی را به اشتراک می گذارند. حداقل یکبار پستی را که به اشتراک می گذارند می خوانند.
خواننده های ثابت وبلاگ ها هم آدم های بسبتا بالغی هستند که اگر فحش هم می دهند قبلش فکر کرده اند.
چقدر برایمان اتفاق افتاده که پای عکس دلخراشی ده ها لایک را دیده ایم در فیس بوک؟ چقدر بحث های فیس بوکی به بیراهه می روند؟
فکر می کنم انسان عصر ما بدون رسانه اش (سوشیال مدیا) دیگر وجود خارجی ندارد. این انسان عصر ما کودکی و نوجوانی اش را در فیس بوک می گذراند. شور جوانی و میانسالی اش را در وبلاگ و توییتر! بیشتر وقت ها آدم ها در همان دوران کودکی شان می مانند و جلوتر نمی روند...

از یک جنبه دیگر وبلاگ ها دوست داشتنی اند، چرا که انتخاب چند وبلاگ برای دنبال کردن مداوم، مثل دعوت شدن مکرر به خانه دوستی ست که از دیدار مکررت ناراحت نمی شود و می تواند بازدیدت را پس بدهد و یا اینکه این مهمانی یکطرفه برای سال ها دوام داشته باشد.
حلقه دوستان وبلاگی مثل دوستان واقعی میماند و چه خوش است روزی که این دوستی ها در واقعیت امکان پذیر شود...

3 comments:

Anonymous said...

salam , man az khanandehaye vebloge shoma hastam vali ta hala baratun comment nazashtam, yek soal dashtam agae forsat konid javabamo bedid azatun mamnoon misham, yek safheye veblog dar blog spot dorost kardam va dar veblogam safahat mokhtalef gozashtam ama har kari mikonam nemitunam matlabam ro dar safahate jodaganeh post konam hamashon miram dar safheye aval.bekhatere in goftam az shoma beporsam agar lotf konid va javabamo bedid.. tamanal betunam ne jorgeye veblognevisha bepeyvandam. shad bashid

Anonymous said...

خیلی وقته اینجارو می خوونم بانوجان

Anonymous said...

خیلی که دلم میگیره میام وبلاگتو باز میکنم سعی میکنم دیر دیر بیام تا ی عالمه مطلب برای خواندن برام جمع شه لذت می برم تو تنهایی اینا رو بخونم بعضی وقتا میگم معتاد شدم اگر این ادم دیگه ننویسه چه کنم.