30.7.08

در خانه، در مکتب ، در اجتماع می گویند که دزدی بد است!!!!
راستی دزدی بد است؟!

چند روز پیش لپ تاپ یکی از همکارانمان را از دفترش که همسایه من هم هست دزدیدند!!!
توی دانشگاه ما،با آن وضعیت امنیتی لپ تاپ غیب شد.

چند وقت پیش هم لپ تاپ شرکتی که قبلا در آن کار می کردم را از توی موتر( ماشین) درست جلوی پست امنیتی با شکستن شیشه موتر دزدیدند .

مادرم همیشه یک شعار داشت: مالت را محکم بگیر،همسایه ات را دزد نگیر!!!
من هم سعی می کنم نصیحتش را گوش کنم،اما...

همه این ها باعث شد که من راجع به شاه دزد های افغانستان بنویسم.کسانی که هیچ وقت گیر نمی افتند ودچار عذاب وجدان هم نمی شوند.

اول از همه دولتی های رشوه بگیر هستند که تا پول ندهی به پرونده ات نگاه هم نمی کنند ،چه برسد به رسیدگی!!!
ماموران پلیس، دوایر دولتی ،وزارت خانه ها و...
تصادف که می شود پلیس از دو طرف رشوه می گیرد تا موتر ها را به پارکینگ نفرستد!!!

دوم کمیشن کاران(دلالان) پروژه های کلان!!! این شامل افغان ها وخارجی ها می شود.
مثلا یک پروژه پانصد هزار دلاری تعریف می شود،تا به دست اجرا کننده برسد می شود سیصد هزار دلار،بعد اجرا کننده مجبور است از همه جای پروژه بزند تا بتواند خودش هم سودی بکند!!!
ممکن است یک پروژه توسعه اجتماعی را یک شرکت ساختمانی در مناقصه ببرد!!!کسی نمی پرسد.
حالا آن جاده، شفاخانه ویا مدرسه چقدر دوام می آورد وآیا اصلا استاندارد است یا نه؟؟؟
جواب این است: مهم نیست!!!

بخش خرید سازمان ها وموسسات دولتی وغیر دولتی
روش این ها هم مختص خودشان است، فاکتور پنج هزار دالری را برای خرید هزار دالری می آورند!!!

راجع به قاچاقچیان انسان ومواد مخدر واشیا عتیقه هیچ چیزی نمی گویم!!!!

حال می کنند به خدا همه شان!!!

حالا باید از مادرم بپرسم: خوب این مردم که دارد این طور مالشان به تاراج می رود چطور آن را محکم بگیرند؟؟؟؟

5 comments:

دیروزی said...

سلام همشهری. خوبی؟
راستی دزدی بد است؟
فکر کنم که بد باشد و من با تمام حرفهای شما موافقم. اما آیا دزدی فقط دزدی در اموال مادی است؟ یا در اموال معنوی هم می شود.
آیا افتخارات و شخصیتهای صاحب نام یک مملکت که جزیی از افتخارات و سازندگان تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم هستند، اگر توسط دیگران به آنها تعلق داده شود، دزدی است یا خیر.
یک سوال مهمتر، آیا کسی که محبت، احساسات و یا قلب انسان دیگری را از آن خود می کند و از صاحب اصلیش می رباید، دزدی است؟ اگر هست، گناهش چیست؟ اگر نیست، اسمش را چه باید گذاشت؟ راستی قاضی این دعوا کیست؟ هر کسی هست بگید تورو خدا به عدالت قضاوت کند، مبادا قطره شبنمی بر روی رز سرخی سرازیر شود. و نسیم غم آلودی دمیده شود.

شاد باشی همشهری
راستی اصلا سری به کلبه ما نمی زنی

Anonymous said...

به قول بعضیها !!(NO COMMENT)
.
.
افتاده ام به سوی اسمان

موفق باشید
"همیشگی"

دیروزی said...

سلام همشهري خوبی؟
امروز به روزنیستی، چیزی شده، یا خیلی گرفتاری؟
به هرحال امیدوارم که مشکلی نباشه و شاد و موفق باشی.

hamesha said...

دزدی چو سلطان می کند، پس از کجا خواهند امان؟ -رومی

طاهري said...

.....دزد نگرفته پادشاه است.........